Щасливська ЗОШ І-ІІІ ст Вівторок, 07.05.2024, 05:23
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Новини школи [28]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 12
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Листопад » 24 » Відбулося перше публічне обговорення проекту «Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років»
08:39
Відбулося перше публічне обговорення проекту «Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років»

6 листопада в інформаційному агентстві «Укрінформ» відбулося відкрите обговорення проекту Концепції розвитку освіти на 2015-2025 роки, розробленого на замовлення Міністерства освіти і науки низкою громадських організацій та експертів. У презентації взяли участь Міністр освіти і науки Сергій Квіт, голова Комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич, перший заступник Міністра Інна Совсун, заступник Міністра Павло Полянський, керівник стратегічно-дорадчої групи «Освіта» Міжнародного фонду «Відродження» Георгій Касьянов, розробники проекту.

Сергій Квіт зазначив, що за час незалежності України таке публічне обговорення концепції української освіти відбувається вперше; активна участь громадянського суспільства у розробленні та обговоренні документа у є дуже важливою, адже в подальшому Концепція орієнтуватиме владу на дієву освітню політику та реформи. Наступним кроком буде створення дорожньої карти з чіткими кроками, як для політиків, так і освітян та громадськості, яким чином реалізовувати освітню Концепцію впродовж наступних 10 років.

Голова Комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич зауважила, що зараз запропонована лише перша редакція проекту, обговорення якої має тривати далі в громадських, батьківських та експертних організаціях. За її словами, у проекті Концепції варто підняти питання формальної та неформальної освіти, зокрема, зазначити можливість визнання освіти, яка здобувається поза традиційними інституціями, оскільки це відповідатиме принципу гнучкого здобуття освіти – «освіти впродовж життя». Також було наголошено на доречності збільшення початкової освіти до 6 років, а повної середньої освіти – до 12 років. «Адже питання не в термінах, а в тому, чого ми хочемо навчити наших дітей», - додала Лілія Гриневич.

Перший заступник Міністра Інна Совсун наголосила, що громадське обговорення Концепції є важливим, аби суспільство розуміло, чому здійснюються певні реформи і яка їхня мета, та брало участь у їхній реалізації. Окрім того, на її думку, важливо змінити сприйняття на політичному рівні, що фінансування освіти – це не видатки, а вигідна інвестиція в майбутнє.

Під час обговорення експерти зазначили, що в Концепції фокус уваги зосереджений на середній освіті, адже цей сегмент є найбільш складним і потребує найбільш масштабних реформ. Разом із тим, нині триває робота над новим рамковим законом про освіту, і він повинен корелюватися із Концепцією.

За словами Павла Полянського, і до нового закону, і до Концепції закладають можливості здобувати освіту не лише у рамках класно-урочної системи, що значною мірою не вповні відповідає викликам сьогодення. На його переконання, для досягнення будь-яких змін має бути щонайменше 3 складники: політична воля до змін (вона є), суспільний консенсус (його ще немає; належить досягти у ході громадської дискусії) і ресурси. Головним рушієм модернізації освіти Павло Полянський назвав матеріально та соціально вмотивованого педагога. Учасники презентації були однодумцями в тому, що одним з ключових завдань нової шкільної реформи має стати якісна підготовка педагогічних кадрів.

Необхідність застосування стимулюючих фінансових важелів щодо  середньої загальної освіти, а також професійно-технічної – було одним із питань, яке активно підіймали учасники обговорення. Окрім того, було зауважено про потребу раціонального перерозподілу коштів всередині самої освітньої системи, адже, коли фінансування середньої та профтехнічної освіти є недостатнім, то вищої – навпаки надлишковим.

Серед позицій проекту Концепції, що їх активно обговорювали, також були: реформування структури школи, збереження мережі сільських шкіл, автономія навчальних закладів, якісна підготовка педагогічних кадрів; пропозиції висловили щодо потреби: визначити у Концепції першочергові напрямки реформування освіти, розширити питання позашкільної та професійно-технічної освіти, а також – детальніше окреслити роль громадських організацій в системі освіти.

З проектом Концепції можна ознайомитися за покликаннямhttp://www.mon.gov.ua/ua/messages/39066-mon-proponue-na-gromadske-obgovorennya-proekt-kontseptsiyi-rozvitku-osviti-ukrayini-na-period-20152025-rokiv

Категорія: Новини школи | Переглядів: 432 | Додав: serleonid | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz